Thursday 30 July 2015

We will end up alone




Rumah terbuka Aidilfitri....
Terima kasih 'my jiran' jemput aku,
Terima kasih layan aku yang datang sorang-sorang, supaya aku tak kekok berada di tengah-tengah tetamu yang asing. Yang datang dengan family masing-masing. Yang dah saling mengenali antara satu sama lain. Kecek Klate dengan Ganu yang aku tak berapa nak pehe.
Aku pun faham, ramai orang. Tak kan nak layan aku je
So aku duduk bersila sorang-sorang.
Makan senyap-senyap dalam keriuhan.
Terima kasih hidang macam-macam makanan sedap-sedap
Minta maaf, aku cuma mampu jamah sikit untuk sedapkan hati tuan rumah
Tahun depan jangan lupa jemput aku lagi
InsyaAllah aku akan datang
Dengan sekeping hati yang lebih cekal
Tanpa rasa pathetic
Atau terkilan
Jauh sekali persoalkan takdir Tuhan





No comments:

Post a Comment