Sunday 14 February 2016

Cinta Tak Semestinya Memiliki

Saya bawa dia ke rumah kerana belas melihat dia yang masih kecil ditinggal sendiri,
Tanpa ibu, ayah atau saudara yang ambil peduli,
Saya ke kedai mencari makanan, dia menghilang diri,
Puas mencari, rupanya di bawah dashboard kereta dia bersembunyi,
Sampai ke rumah, dia enggan keluar walau dipujuk berkali-kali,
Nak tarik tak sampai hati, takut wayar kereta putus sekali,
Puas saya memujuk, dia bantai tidur.. Oh sakitnya hati!
Tetap tak keluar walau diumpan makanan enak sekali,
Panas hati, saya tinggalkan dia sendiri

Lewat petang, terbit rasa ihsan di hati,
Sebab si kecil tak makan lagi,
Terbongkok2 macam apa, akhirnya dia dapat ditarik keluar ini kali,
Dia cakar saya, siap naik atas kepala sekali,
Memang tak kenang budi! Getus di hati

Makanan saya bagi dia sebat macam lupa diri,
Tapi di belakang peti ais dia tetap bersembunyi,
Tengok muka saya, macam apa dia berbunyi,
Mungkin dia tak pernah tengok makhluk secomel ini...

Si kelabu mata hijau yang saya sayangi,
Kalau inilah sikap kamu setiap kali,
Nampaknya hubungan kita tamat di sini,
Esok kamu saya pulangkan dengan berat hati,
Semoga kamu gembira kembali ke tempat hakiki,
Dunia penuh kebebasan, bukan rumah sempit yang selalu tak berpenghuni..

Walau jodoh kita berakhir cepat sekali,
Kenangan bersama tetap saya simpan di hati, 
Kamu kucing pertama yang berjaya membuka pintu hati,
Saya sangka kita akan sama-sama mengharungi pahit manis hidup ini,
Siapa sangka akhirnya begini,
Mungkin benar kata orang, cinta tak semestnya memiliki,
Moga kamu temui pengganti,
Yang mampu jaga kamu lebih baik lagi,
Saya halalkan makan minum yang diberi,
Panjang umur kita jumpa lagi.

Nyata di dunia ini tiada apa yang abadi..
Sob sob..






‪#‎tak‬ pasal2 sebab kau org tahu belakang peti ais aku penuh taik cicak.. Jgn kau tambah tahi kat situ dah le

No comments:

Post a Comment